ivadenhaan.reismee.nl

Back to school

Hallo allemaal!

Inmiddels zit ik al bijna 2 maanden in Amerika, en ben ik naar de Niagara watervallen geweest, zit ik alweer 3 weken op school en heb ik al aardig wat zwemwedstrijden gezwommen. Kortom: tijd voor een update!

Voordat school begon zijn ben ik samen met mijn gastgezin naar de Niagara watervallen geweest. Het was ontzettend mooi om te zien en het was heel anders dan ik verwacht had! De watervallen bevinden zich niet echt in een natuurgebied, wat op het eerste gezicht heel apart is. Wat ook heel grappig is, is dat de enige grens tussen Amerika en Canada daar water is. Zie de foto's voor een idee van hoe de Niagara watervallen eruitzien.

Omdat Pioneer High School ongeveer 40 minuten rijden is begint mijn dag al om 5 uur. Gek genoeg ben ik hier zelfs gewend aan geraakt! Tijdens de autorit luisteren we meestal naar luisterboeken om de tijd wat sneller te laten gaan. De eerste les begint om 7.36 en de laatste les eindigt om 14.12. Bijna elk in de vorige blog genoemd vak heb ik elke dag. Wat wel typisch Amerikaans is, is de Pledge of Allegiance (je zegt hier eigenlijk letterlijk trouw te zweren aan "The Flag") De Pledge wordt sowieso elke ochtend gezegd door alle studenten en leraren, maar ook voor de start van een sportwedstrijd. En ja, ondertussen ken ik hem al uit mijn hoofd!

De lessen zijn heel leuk. Ik volg veel vakken die met kunst te maken hebben, wat ik natuurlijk heel erg interessant vind. Ook zit ik in een plus-klas voor US History, en daar komt nog wat leuks bij kijken. Omdat ik deze les volg ga ik als de nieuwe president van Amerika benoemd wordt naar Washington DC om dit met eigen ogen te zien! Het wordt een driedaagse schooltrip en ik heb er ontzettend veel zin in! Dit zal rond 20 januari zijn.

Het zwemseizoen is volop bezig. Ik zwem nog steeds 6 keer in de week, maar nu heb ik 2 dagen per week een wedstrijd. Ik heb niet echt vaste afstanden die ik zwem, maar ik heb wel al voor een aantal afstanden de ECIC's gehaald. ECIC's is een soort kampioenschap waar je bepaalde limieten voor moet zwemmen om mee te mogen doen. Deze kampioenschappen zullen over ongeveer 3 weken plaatsvinden en zijn tegelijkertijd het einde van het zwemseizoen.

Het klikt super goed tussen mij en mijn gastgezin. Gelukkig hebben we allemaal precies dezelfde humor en pas ik er helemaal bij. Ik zit samen met mijn "zusje" in de les Digital Photo en het is heel grappig om de reacties van mensen te zien als we 'Hey, sis!' tegen elkaar zeggen! Iemand in de supermarkt dacht zelfs dat we een tweeling waren, ook al lijken we totaal niet op elkaar! Ik vind het heel leuk om nu "de oudste" te zijn en dingen te doen als helpen met huiswerk.

Hierbij een "korte" update van de afgelopen weken. Ik heb geprobeerd het niet te lang te maken! Nieuwe foto's staan in het album september. Bedankt voor het lezen en tot snel!

xxx

Iva

Reacties

Reacties

Paps

Bedankt voor de update weer! Leuk om te lezen weer en mooie foto's van onder andere dat watervalletje... Ziet er gaaf uit meid...

Joyce

Hey Iva, wat onwijs leuk wat je tot nu allemaal doet..geweldig om te lezen!
Volgens mij heb je t ook super naar je zin.
Nog heel veel plezier!!
Xxx????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!