ivadenhaan.reismee.nl

Happy young Dutch girl in New York

Hallo allemaal!

Inmiddels zit ik al net iets meer dan een week in Amerika, en bijna een week bij mijn gastgezin. Ik heb ontzettend veel gedaan sinds de laatste (en eerste) post, en ik hou jullie graag op de hoogte!

Donderdag 4 augustus was weer een ontzettend drukke, maar leuke dag. Met een tourbus en een tourguide gingen we New York verkennen. De dag zat helemaal volgestampt met allemaal leuke dingen zoals: central park, Chinatown, de Highline, Brooklyn Bridge en uiteindelijk hebben we bij het hardrock cafe op Times Square gegeten, waarna we het uitzicht over New York hadden "on top of the rock".

Vrijdag 5 augustus was minstens zo druk. We vertrokken net als donderdag vroeg met de tourbus, waarna we naar het 9/11 memorial gingen. Vervolgens maakten we een boottour langs het vrijheidsbeeld, waarbij je (een deel van) New York heel mooi kon zien, als je tussen alle camera's en telefoons door keek. Na de boottour vertrokken we met de bus naar Coney Island. Het bizarre was dat we ontzettend lang gereden hebben, maar nog steeds binnen New York City waren. Nadat we gegeten hadden gingen we met de metro naar station 42nd St, om afscheid te nemen van de tourguide en te winkelen in Times Square. Hierna gingen we terug naar het hotel en hebben we nog even met de hele groep in de lobby gezeten.

Funfact: de SD-kaart van mijn camera deed het vanaf dag 1 niet, en om toch nog wat mooie foto's van Times Square te maken heb ik met pijn in mijn hart voor 43 euro een 8 GB kaartje gekocht... (vandaar geen mooie foto's van New York...)

Zaterdag 6 augustus was de dag dat ik toch echt door ging vliegen naar Buffalo, om daar voor het eerst mijn gastgezin te ontmoeten. Ontzettend spannend, maar heel leuk. Na een nachtrust van anderhalf uur stapte ik om 4 uur op de bus naar het vliegveld. Te laat was ik in ieder geval niet, want ik mocht nog 3 uur wachten op mijn vlucht! Ik hoefde gelukkig niet heel lang te vliegen, aangezien ik binnen de staat bleef, dus om half 10 's ochtends kwam ik aan in Buffalo. Nadat iedereen geknuffeld was en mijn bagage opgehaald reden we naar mijn huis voor het komende jaar. Ik had verwacht dat alles raarder en ongemakkelijker zou zijn, maar dit viel ontzettend mee! Toen ik een beetje gesettled was, zijn we doorgegaan naar het Corn Festival. Ja, corn, als in maïs. Kort samengevat is het een soort kermis gecombineerd met eten en een soort markt met zelfgemaakte spullen. Hier zijn we een paar uurtjes gebleven en vervolgens mocht ik een deel van de familie ontmoeten. Allemaal hele aardige mensen die veel over maïs praten! Om 8 uur was ik al "Knock-Out" door de lange dag.

Zondag 7 augustus was, na 14 uur slapen, een rustigere dag. Ik heb nog wat meer familie ontmoet, en we gingen naar een parade in het dorp. Aangezien iedereen uit het dorp ongeveer aanwezig was, werd ik aan iedereen voorgesteld als de exchange student from The Netherlands. Uiteraard heb ik tijdens de parade uit één van de wagens maïs gevangen!

De rest van de dagen waren gelukkig een stuk rustiger dan de dagen in New York City. Aangezien er binnenkort een nieuwe hond aangeschaft wordt, hebben we veel tijd besteed aan het bezoeken van kennels, een asiel en een fokker. Verder zijn we op dinsdag 9 augustus naar Darien Lake geweest, een pretpark en een waterpark gecombineerd, waar het ontzettend heet was!

Mijn school begint in september, dus ik denk dat ik tegen die tijd wel weer wat van me laat horen! Bedankt voor het lezen en tot snel!

xxx

Iva

Reacties

Reacties

Maudi

Super gaaf ief! Fijn om te horen dat je t tot nu toe naar je zin hebt...
Veel plezier komend jaar, en ik blijf je volgen natuurlijk????

(wist niet dar SD-kaartjes zo ontzettend duur waren, of is dat alleen in amerika???? autch....)

Xxx maudi

Debbie

Mooi geschreven Iva enne.....leuke titel ook!

Heleen

Hi meis wat super spannend allemaal en wat vertel je het leuk
Ik blijf je volgen hoor

X heleen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!