ivadenhaan.reismee.nl

Just keep swimming

Hallo allemaal!

Het zwemseizoen begint hier al voordat school start, omdat op de eerste schooldag ook de eerste wedstrijd plaatsvindt. De trainingen begonnen op maandag 15 augustus. Zoals de zwemmers onder jullie waarschijnlijk wel weten, was ik niet bizar vaak (lees: bijna nooit) aanwezig bij trainingen. Het leek me een leuk idee om hier het zwemmen weer een beetje op te pakken. Nadat ik dit besluit genomen had, kwam ik er pas achter dat de zwemtrainingen in de vakantie elke dag behalve zondag zijn en 3 uur lang duren... Oef! De eerste paar dagen waren behoorlijk pittig, maar het begint te wennen.

Het team bestaat uit iets meer dan 30 meiden van ongeveer 13 tot 18 jaar. Dit betekent dat er ook een verschil in niveau is. Het is heel gek om hier in een van de 2 snelle banen te liggen en "goed" te zijn, terwijl dat in Nederland heel anders is. Er wordt vooral borstcrawl gezwommen en relatief weinig aandacht aan de andere slagen besteed, waardoor Ik verbaasd aangekeken werd toen ik zei dat mijn lievelingsslag vlinderslag is!

Ik lig in de baan met een paar gezellige meiden van mijn leeftijd die aan het eind van het zwemseizoen perfect Nederlands willen spreken. Na elke gezwommen set schreeuwen ze "Ik vind dit niet leuk!", wat natuurlijk heel grappig klinkt!

Genoeg over zwemmen, we gaan door naar een puppy-update! Tussen de foto's zien jullie de nieuwe aanwinst: Hope. De afgelopen weken staan naast zwemmen in het teken van Hope zindelijk maken, (Ja, paps & mams, ik wil nog steeds een hond

Smile
) uitlaten, en vooral heel veel aandacht geven! Ze is een schatje, maar het is veel werk!

We zijn zaterdag naar 's werelds grootste rubbereend geweest, die in Buffalo was voor het afgelopen weekend. Heel toevallig is dat deze gigantische eend ook in Sydney was toen Bibi daar was! Bizar!

Voor de Arnsberg zwemmers. Eden, het dorpje waar ik nu woon is de enige plek waar je zelf een Kazoo kan maken. Dit hebben we uiteraard gedaan... Zie de foto's voor het resultaat!

Ik heb ondertussen ook al mijn schoolvakken gekozen. Hier een lijstje met wat ik allemaal zal leren het komende jaar:

  • Engels
  • Public speaking (debatteren)
  • Drawing (tekenen)
  • Ceramics (keramiek)
  • Sociology (sociologie)
  • Digital photo (werken met photoshop etc)
  • Gym
  • US history (geschiedenis van Amerika)

Zoals jullie zien veel kunst, wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind! De eerste schooldag is op 6 september, net als de eerste zwemwedstrijd. Ik laat dan weer wat van me horen! Bedankt voor het lezen en tot snel!

xxx

Iva

Reacties

Reacties

Youri

Well.. Good luck then with the butterflyslag.

Paps

Goed en leuk verhaal Iva! Vond het weer erg leuk om te lezen!

Vera

Wowow ceramics the new shit i wanna do that to man

Vera

Grapje superleuk ief ????????

Oma en Opa den Haan

Lieve Iva je verhaal gelezen fijn dat we zo even contact hebben je heb wel een druk leventje maar dat is gezond meisje wij wensen jou het allerbeste toe groetjes van ons

Oma en Opa den Haan

Lieve Iva je verhaal gelezen fijn om zo contact met je te hebben je heb een druk leventje maar dat is gezond. meisje wij wensen jou het allerbeste we denken aan je .

Oma en Opa den Haan

Foutje 2 keer geschreven

Oma den Haan

Lieve Iva Fijne Kerstdagen en heel erg bedankt voor je Kerst Knuffel kaart, de beste wensen voor het nieuwe jaar 2017 Liefs van Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!